Wreck дайвинг и его проблемы

Вопросы и предложения по организационным вопросам клуба

Модератор: Sanych

Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение Sanych » 10 мар 2010, 21:00

По желанию многих участников форума переношу текст из старого форума:

Статья С.Воронова в журнале InVertum (№1, 2010 г.).

До прийняття Законів України “Про охорону археологічної спадщини” (від 18.03.2004 р. №1626-IV) і “Про охорону культурної спадщини” (від 08.06.2000 р. №1805-III) та Постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 р. №316 “Про затвердження Порядку видачі дозволів на проведення археологічних розвідок, розкопок, інших земляних робіт на території пам’ятки, охоронюваній археологічній території, в зонах охорони, в історичних ареалах населених місць, а також досліджень решток життєдіяльності людини, що містяться під земною поверхнею, під водою на території України”, всі об’єкти археології та історії які містилися під водою не мали визначеного юридичного статусу і не охоронялися законами. Такий стан справ склав вкрай несприятливу для науки ситуацію коли доступ до пам’яток мали всі хто мав відповідне легководолазне обладнання. Ситуацію стабілізувала відносна закритість місць розташування об’єктів, які частіше всього припадали на закриті військові території або режимні зони використання. Доступ до пам’яток не створив галузі підводного туризму (дайвінгу) як цивілізованої галузі відпочинку, оздоровлення та освіти яка ефективно діє серед більшості приморських країн середземномор’я. Дуже часто, те, чим займаються на сьогодні дайв-центри і туристичні фірми є нічим іншим як порушенням статті 298 Кримінального кодексу України: руйнування або пошкодження пам’яток – об’єктів культурної спадщини та самовільне проведення пошукових робіт (розділ 1: умисне незаконне знищення, руйнування або пошкодження пам’яток – об’єктів культурної спадщини). Хоча, безумовно більшість професійних дайверів, для яких це не просто хоббі, дійсно люблять море і його історію, і вважають за неможливе руйнування пам’яток.
За станом на 02.10.2009 р. ситуація в сфері охорони підводних об’єктів залишається з тенденцією зросту кількості порушень діючого законодавства. Аналіз досліджень в період з 2001 по 2009 рр. дозволяє констатувати що продовжується знищення (розграбування) підводних пам’яток до глибинах 100 м. Міжнародна економічна криза лише активізувала процеси підводного грабунку.
Стан охорони підводної спадщини досліджувався по трьох категоріях розміщення: морській (Чорноморсько-Азовський басейн), річковій (гідросистеми р. Дніпро і Дунай), малих гідросистем (малі річки, озера та болота). На науковому обліку в Інституті археології НАН України 2087 об’єктів підводної спадщини України які мають статус об’єктів археології, історії та науки і техніки. Головним напрямком протиправних дій є демонтаж об’єктів військового призначення та зброї епохи Першої та Другої Світової війни з метою продажу як в Україні так і поза її межами. Не чітка визначеність юридичного статусу військової техніки вказаної епохи спровокувала значний зріст спросу на неї серед приватних колекціонерів з утворенням прибуткового бізнесу. Останнім часом суттєво збільшилася кількість фактів використання пам’яток як джерела кольорових металів. 92% випадків руйнації об’єктів історії припадає на Чорноморський басейн (АРК – 79%, Одеська обл. – 7%, Миколаївська обл. – 4%, Херсонська обл. – 3%). Демонтаж пам’яток проводиться за двома основними напрямками: з метою утилізації спеціалізованими приватними підприємствами які мають водолазне обладнання і спецплавзасоби та приватними туристичними фірмами (дайв-центрами). Останнім часом до процесу руйнації об’єктів додалися ряд державних спеціалізованих підприємств яка проводять водолазні роботи по знешкодженню і дезактивації боєприпасів Першої Світової війни та часів СРСР. Відомі факти що паралельно з виконанням розпорядження Кабінету Міністрів №110 “Про заходи щодо поліпшення екологічного стану акваторій Чорного та Азовського морів” проводиться не лише утилізація та розчищення, а й підйом військової техніки яка виявилась в квадраті робіт. Особливо складна ситуація в акваторії Севастопольських бухт, Керченської протоки, Каламітської і Каркінітської заток, Одеської банки, акваторії о. Тендрівська коса.
В 2001 році, в рік підписання від імені України Міжнародної Конвенції про охорону підводної культурної спадщини ЮНЕСКО в Миколаївському порту було розрізано на металобрухт легендарну “щуку”, ордена “Червоного Прапора” підводний човен “Щ-209”. Це був останній підводний човен епохи Другої Світової війни який безпосередньо приймав участь в бойових діях. В 2002 році повністю знищено (розрізано приватною фірмою на металобрухт) есмінець типу “Новік” «Фрунзе» потоплений в 1941 р. біля о. Тендрівська коса. В 2003 році на траверсі м. Алупка розірвано на сувеніри залишки єдиного в Україні бомбардувальника «Douglas Boston - А-20» (1943 р.). З 2004 рокe на зовнішньому рейді Балаклавської бухти стабільно грабується генеральний вантаж двощоглового барка Великобританії «Agnes Blaikie» (Кримська війна, 1855 р.). В 2001-2004 рр. з борту транспорта «Santa-Fe» (Німеччина, 1943 р.) піднято три штурмові гармати «StuG 40 Ausf G» і автоматичну гармату «Flek-30». Одна з штурмових гармат продана в Великобританію, друга реквізована польськими митниками під час спроби її продажі за кордон, третя не без допомоги одного відомчого музею продана приватному підприємству в Україні. В 2006 році в Севастополі, під час спроби непрофесійного підйому на замовлення відомчого музею, розпався на шматки один з двох відомих в водах України гідролітаків Люфтваффе «Dо-24-T-1» (1944 р.). Щорічно, з травня по жовтень грабуються вантажі транспортів «Варна» (Болгарія, 1943 р.) і «Wolga-Don» (Німеччина, 1943 р.) в Каламітській затоці, транспорт «Жан Жорес» (СРСР, 1942 р.) в порту Феодосія. З «Wolga-Donu» в 2002 році вкрали німецький мотоцикл на гусеничному ходу, а в 2009 році спиляли навіть станові 800-кілограмові якоря. Виривають на сувеніри з бортів іллюмінатори транспорта ЧФ Російської Імперії «№78» (вантажно-пасажирського пароплава «Цесаревич Алексей Николаевич» (1916 р. мис Тарханкут). Як на роботу ходять жителі м. Євпаторія на розграбування залишків 66-гарматного лінійного корабля ЧФ Російської Імперії «Святой Александр» (1786 р.) біля півострова Тарханкут. Не дивлячись на офіційний статус братської могили і значну глибину грабуються службові приміщення і каюти пароплава «Ленин» (1941 р.) біля мису Сарич. Танки Другої світової війни, і в основному чомусь виключно “тигри”, по всій території України не шукав лише сліпі і ліниві. В 2008 році за кордон, не зрозуміло як, пішов єдиний, виявлений в болотах Черкаської області, цілий танк «Т-V» (Пантера).
При таких темпах розграбування об’єктів, через 2-3 роки є реальний шанс повної втрати цих пам’яток археології та історії.
20.09.2006 р. Верховною Радою України була ратифікована Міжнародна Конвенція про охорону підводної культурної спадщини ЮНЕСКО. Україна однією з перших морських держав ратифікувала міжнародну угоду. Документ фактично став першим правовим державним актом який задекларував – наша країна має надзвичайно багату та виключно цікаву підводну спадщину. Ратифікована Конвенція стала першим документом направленим на захист підводних культурних та наукових скарбів України.
В 2009 році Конвенцію було ратифіковано 20 державами, і вже в березні в штаб-квартирі ЮНЕСКО (м. Париж) відбулася перша сесія Конференціїї держав-учасниць Конвенції про охорону підводної культурної спадщини. Екс-генеральний секретар ООН Хав’єр Перес де Куейлер та генеральний директор ЮНЕСКО Коїчиро Мацуура офіційно засвідчили початок роботи Конвенції як дійового міжнародного інструменту.
У сесії прийняли участь делегації 17-ти країн-учасниць конвенції: Болгарії, Камбоджі, Хорватії, Куби, Еквадору, Лівану, Лівійської Арабської Джамахірії, Литви, Мексики, Чорногорії, Нігерії, Португалії, Румунії, Сент-Лусії, Словенії, Іспанії і України. 50 країн приймали участь в якості спостерігачів. Крім цього у роботі сесії взяли участь представники 49-ти міжнародних громадських організацій та навчальних закладів.
За пів року до Конвенції приєдналися ще 6 країн. В грудні 2009 року у другій сесії Конференції держав-учасниць Конвенції прийняли участь делегації вже 26-ти країн-учасниць. До переліку включилися: Гренада, Албанія, Боснія і Герцеговина, Словакія, Барбадос, Панама, Парагвай, Іран (Ісламська Республіка) і Туніс.
У якості спостерігачів на сесії взяли участь делегації таких країн: Алжиру, Аргентини, Австралії, Австрії, Бахрейну, Брунею, Буркіна-Фасо, Камеруну, Канади, Чаду, Чилі, Конго, Коста-Ріки, Кот-Д’Івуару, Кіпру, Данії, Єгипту, Екваторіальної Гвінеї, Франції, Фінляндії, Габону, Німеччини, Греції, Гвінеї, Нової Зеландії, Угорщини, Індонезії, Іраку, Італії, Ямайки, Японії, Кувейту, Латвії, Малайзії, Мальти, Мавританії, Монако, Намібії, Норвегії, Оману, Пакистану, Папуа Нової Гвінеї, Філіппін, Польщі, Саудівської Аравії, Сербії, Шрі-Ланки, Того, Тунісу, Туреччини, Великобританії, Об’єднаної Республіки Танзанії, Сполучених Штатів Америки, Російської Федерації і Уругваю.
В ході роботи Конференції були затверджені Оперативні керівні принципи Конвенції, та порядок акредитації неурядових організацій для співробітництва з Консультативним науково-технічним органом Конвенції. Було затверджено кандидатури експертів які були рекомендовані Урядами країн-учасниць до складу Консультативного науково-технічного органу Ради держав-учасниць в кількості 11 осіб, які представляють Іспанію, Португалію, Болгарію, Хорватію, Литву, Словенію, Україну, Мексику, Панаму, Санта-Люсію та Іран. Від України було вибрано та затверджено автора статті. В ході обговорення кандидатури від України особливо було підкреслено активізацію розвитку підводної археології в Україні за останні 4 роки. Значним аргументом під час прийняття рішення були факти відкриття з 2006 по 2009 роки 479 нових підводних пам’яток, введення в експлуатацію підводної робототехніки, мінародне співробітництво та започаткування створення Морського музею України. На сьогодні Чорноморський басейн представлений двома країнами: Україною і Болгарією. Експерт від Болгарії: професор Калін Стойнев Порошнов (директор Департаменту історії Інституту палеоархеології Академії наук Болгарії).
За вимогами делегації України до Оперативних керівних принципів було включено два пункти особливо актуальні для програми охорони підводної культурної спадщини в Україні. Перший пункт декларує що термін датування підводної культурної спадщини в Україні починається не з 100-річного терміну, як це задекларовано в Конвенції в п.1 статті 1, а з 2-ї Світової війни. Згідно з статтею 2 Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про охорону культурної спадщини» №2245-ІУ від 16.12.2004 р. (Класифікація об'єктів культурної спадщини) до культурної спадщини (в тому числі підводної) відносяться «...місця бойових дій, місця загибелі бойових кораблів, морських та річкових суден, в тому числі з залишками бойової техніки озброєння, тощо». Оскільки останні бойові дії на території України відбувалися в 1944 р. під час 2-ї Світової війни, то всі об'єкти затонулі по 1944 р. включно є, культурною спадщиною. В світовій практиці така особливість притаманна лише Чорному морю, і це буде враховуватися всіма країнами причорноморського регіону. Враховуючи, що така розбіжність міжнародної та внутрішньодержавної законодавчої бази створює умови для знищення (розкрадання) підводної спадщини в водах України, 2-ю сесією Конференціїї країн-учасниць затверджено наступну редакцію Оперативних керівних принципів: “Кожна держава-учасник, якщо вона того забажає, може вибрати ще більш високі стандарти охорони (наприклад, охорону на національному рівні, в тому числі залишків яким менше 100 років)”. (Глава I, А. Конвенція. А.2. Зміст Конвенції, пункт b).
Другий важливий пункт констатує: в водах України знаходяться 10 затонулих кораблів, які мають статус братських могил. В основному вони поза межами територіальних вод, в економічному морі. На цих кораблях залишки до 22000 людей. За вимогою делегації України підтверджено право України на повне виведення цих об’єктів з господарського обігу і надання їм статусу Міжнародних морських меморіалів або місця загибелі великої кількості людей.
Згідно з рішенням першої та другої сесій Конференції держав-учасниць Конвенції, Департаментом підводної спадщини ІА НАН України розроблено “Державну програму стабілізації кризової ситуації в сфері збереження підводної культурної спадщини України” яка на сьогодні на розгляді в Міністерстві культури і туризму.
Серед головних заходів “Державної програми”:
1. Включення підводних об’єктів до “Реєстру рухомих та нерухомих пам’яток культурної спадщини України”.
2. Затвердження переліку об’єктів підводної культурної спадщини України доступ на які заборонено (братські могили або міжнародні морські меморіали).
3. Створення Державної інспекції археологічного нагляду.
4. Звернення до профільної комісії Верховної ради України про внесення до закону “Про Прикордонні війська України” пункту щодо компетенції прикордонних військ в питаннях охорони підводної спадщини.
ПЕРЕЛІК
об’єктів підводної культурної спадщини України, доступ на які заборонено
/акваторія Чорного моря/
1. Санітарний транспорт Чорноморського флоту РСЧФ «Армения». Загинуло біля 7000 осіб.
2. Пароплав Чорноморського державного морського пароплавства «Ленин». Загинуло біля 4000 осіб.
3. Комплекс об’єктів:
Лідер ескадренних міноносців Чорноморського флоту РСЧФ «Харьков».
Ескадренний міноносець Чорноморського флоту РСЧФ «Беспощадный».
Ескадренний міноносець Чорноморського флоту РСЧФ «Способный».
Загинуло: 716 осіб.
4. Ескадренний міноносець Чорноморського флоту РСЧФ «Безупречный». Загинуло: 572 особи.
5. Ескадренний міноносець Чорноморського флоту РСЧФ «Дзержинский». Загинуло: 268 осіб.
6. Транспорт Транспортної флотилії Німеччини «Teja». Загинуло: біля 4600 осіб.
7. Транспорт Транспортної флотилії Німеччини «Totila». Загинуло: біля 3900 осіб.
8. Транспорт Транспортної флотилії Німеччини «Salzburg». Загинуло: біля 2080 осіб.
2009 рік відзначився консолідацією державних органів та відомств в питанні створення ефективних механізмів збереження підводної спадщини. Наказом Міністерства культури та туризму прийнято рішення про взяття на державний облік в якості охоронюваних історико-археологічних територій перших 17 підводних об’єкти, які розташовані на шельфі Чорного моря біля узбережжя АР Крим і Одеської обл. Це перші підводні пам’ятки взяті державою під охорону, які офіційно отримають юридичний статус підводних об’єктів культурної спадщини України. До переліку увійши наступні об’єкти:
1. Залишки вітрильно-веслового корабля XI-ХIII століття (“Фороський корабель”). Вірогідна належність: Візантія, республіки Генуя, Піза або Венеція. Вірогідний тип корабля: нав, кокк, велика галера. Глибина: 139 м. Мис Чехова.
2. Залишки вітрильно-веслового корабля Візантії. XI-Х століття. Глибина: 139 м. Мис Херсонес.
3. Не ідентифіковане вітрильне судно (“Гринівська бригантина”). XVIII-ХIX століття. Глибина: 139 м. Мис Ай-Тодор.
4. 66-гарматний лінійний корабель ЧФ Російської Імперії «Святой Александр». 1786 р. Глибина: 6 м. Мис Тарханкут.
5. Торгівельний (вантажно-пасажирський) двощогловий барк Великобританії «Agnes Blaikie». 1855 р. Глибина: 86 м. Зовнішній рейд Балаклавської бухти.
6. Транспорт ЧФ Російської Імперії «№57» (почтово-пасажирський пароплав «Ростов»). 1918 р. Глибина 14 м. Санаторій «Форос».
7. Транспорт ЧФ Російської Імперії «№78» (вантажно-пасажирський пароплав «Цесаревич Алексей Николаевич»). 1916 р. Глибина 52 м. Мис Тарханкут..
8. Пароплав СРСР «Ленин». 1941 р. Братська могила. Глибина 96 м. Мис Сарич.
9. Транспорт ЧФ Російської Імперії «№27» («Игнатий Прохоров»). 1918 р. Глибина: 96 м. Зовнішній рейд Балаклавської бухти
10. Панцерник ЧФ Російської Імперії «Императрица Екатерина II». 1908 р. Глибина: 106 м. Калаиітська затока.
11. Мінний загороджувач ЧФ Російської Імперії «Прут». 1914 р. Глибина: 106 м. Мис Херсонес.
12. Підводний човен ЧФ Російської Імперії «Скат». 1919 р. Глибина: 78 м. Зовнішній рейд Севастопольської бухти.
13. Підводний човен ЧФ Російської Імперії «Нарвал». 1919 р. Глибина: 76 м. Зовнішній рейд Севастопольської бухти.
14. Допоміжний крейсер Морських сил Півдня Росії «Буг». 1920 р. Глибина: 7 м. Ярилгацька бухта.
15. Ескадренний міноносець ЧФ Російської Імперії «Лейтенант Зацаренный» (носова та кормова частини). 1917 р. Глибина: 36 м. Акваторія о. Зміїний.
16. Транспорт ЧФ Російської Імперії «№46» («Патагония»). 1915 р. Глибина: 22 м. Одеська обл.
17. Паровий фрегат Великобританії «Тiger». 1855 р. Глибина: 6-7 м. м. Одеса.
Топографічне визначення та правовий режим вказаних територій буде затверджено рішенням центрального органу виконавчої влади в сфері охорони культурної спадщини на необмежений термін в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Наступний крок був ще більш рішучим. На виконання Доручення голови Секретаріату Президента України “Про охорону об'єктів підводної культурної спадщини України”, з метою попередження знищення підводних пам’яток, Державною службою з питань національної спадщини України, Державною прикордонною службою та Міністерством транспорту та зв’язку України, з метою попередження знищення, було прийнято рішення про оголошення "забороненим для зупинки, постановки на якір і проведення підводних робіт" місць розташування особливо цінних наступних об’єктів:
1. Залишків вітрильно-веслового дерев’яного корабля Візантії XI-ХIII ст. (мис Форос).
2. Пароплава «Ленин» (мис Сарич).
3. Транспорту «№78» (вантажно-пасажирський пароплав «Цесаревич Алексей Николаевич»). Мис Тарханкут.
4. Транспорту «Santa-Fe» (Каламітська затока).
5. Підводного човна ЧФ Російської Імперії «Скат» (Зовнішній рейд Севастопольської бухти).
Згідно з рішенням другої сесі Конференціїї держав-учасниць Конвенції про охорону підводної культурної спадщини ЮНЕСКО створюється міжнародна мапа розташування об’єктів підводної культурної спадщини які будуть включені до Міжнародного реєстру підводної спадщини. До мапи "Google Maps" увійшли:

АР Крим.
1. Залишки вітрильно-веслового корабля (“Фороський корабель”). XI-ХIII століття.
2. Транспорт Болгарії «Варна». 1943 р. Глибина: 50 м.
3. Транспорт Німеччини «Wolga-Don».
4. Транспорт СРСР «Жан Жорес». 1942 р. Глибина: 15 м.
5. Пароплав СРСР «Ленин».
6. Транспорт ЧФ Російської Імперії «№57» (почтово-пасажирський пароплав «Ростов»).
7. Транспорт ЧФ Російської Імперії «№78» (вантажно-пасажирський пароплав «Цесаревич Алексей Николаевич»).
8. Транспорт Німеччини «Santa-Fe».
9. 66-гарматний лінійний корабель ЧФ Російської Імперії «Святой Александр».
10. Торгівельний (вантажно-пасажирський) двощогловий барк Великобританії «Agnes Blaikie»
11. Ескадрений міноносець ЧФ СРСР «Дзержинский».
12. Мінний загороджувач ЧФ СРСР «Дооб». 1942 р. Глибина: 24 м.
13. Транспорт ЧФ Російської Імперії «№27» («Игнатий Прохоров»).
14. Панцерник ЧФ Російської Імперії «Императрица Екатерина II».
15. Мінний загороджувач ЧФ Російської Імперії «Прут».
16. Транспорт Німеччини «Totila».
17. Допоміжний крейсер Морських сил Півдня Росії «Буг».
18. Підводний човен ЧФ Російської Імперії типу «Нарвал».
19. Санітарний транспорт ЧФ СРСР «Армения».
20. Лідер ескадренних міноносців ЧФ СРСР «Харьков».
21. Ескадренний міноносець ЧФ СРСР «Беспощадный».
22. Ескадренний міноносець ЧФ СРСР «Способный»..
23. Лінійний корабель ЧФ Російської Імперії «Ростислав». 1920 р. Глибина: 8-10 м.
24. Санітарний транспорт ЧФ СРСР «Антон Чехов». 1942 р. Глибина: 6 м.
25. Залишки вітрильно-веслового корабля Візантії. XI-Х століття.
26. Не ідентифіковане вітрильне судно (“Гринівська бригантина”). XVIII-ХIX століття. Глибина: 139 м.
27. Канонерський човен Азовської Флотилії Морських сил Півдня Росії «Салгир» (тральщик «Т-260»). 1920 р. Азовське море. Глибина: 10 м.
Одеська область.
28. Пароплав СРСР «Брянск». 1941 р. Глибина: 16 м.
29. Транспорт Німеччини «Salzburg».
30. Ескадренний міноносець ЧФ Російської Імперії «Лейтенант Зацаренный».
31. Транспорт ЧФ Російської Імперії «№46» («Патагония»).
32. Паровий фрегат Великобританії «Тiger».
33. Не ідентифікований підводний човен ЧФ СРСР типу «Щ» Х серії (вірогідно «Щ-212» або «Щ-208»)..Глибина: 36 м.
Миколаївська область.
34. Мінний загороджувач Дунайської військової флотилії РСЧФ «Колхозник». 1941 р. Глибина: 5-6 м.
Херсонська область.
35. Ескадренний міноносець ЧФ СРСР «Фрунзе». 1941 р. Глибина: 8-9 м.
36. Ескадренний панцерник ЧФ Російської Імперії «Чесма» (Виключене судно «№4»). 1912 р. Глибина: 9 м.
37. Військово-транспортний літак Люфтваффе Німеччини “Ju-52/3m” (вірогідна модифікація “Ju-52/3m g3e”). 1941 р. Глибина: 12 м.
38. Монітор Дунайської військової флотилії РСЧФ «Ударный». 1941 р. Глибина: 4-5 м.

P.S. Говоря не на академическом языке: официально, подводного туризма, сиречь – дайвинга, в Украине, увы, нет. Пока нет. К сожалению. Те семь, еле сводящих концы с концами, дайв-центров, функционирующих в Крыму и в Одессе, на самом деле коммерческие предприятия, или клубы по интересам, часто нигде не зарегистрированные, или какие-нибудь общества ну с “очень ограниченной ответственностью”, а то и вовсе без нее, для которых дайвинг не самый основной вид деятельности. В любом случае под водой все они вне закона. Статью 298 наши органы просто еще не научились применять. За раскопки на суше скифских курганов сидит куча народа, а вот за “рэки” пока никто не пострадал. Но ведь это все временно. И будет кто-то первый, кому не повезет. Хотя, если уж говорить очень честно, то сегодня подводные памятники больше страдают от при-государственных предприятий и около-государственных структур. Но это совсем другая линия фронта и совсем другая гражданская война. А пока Департамент считает сезон 2009 года первым удачным совместным сезоном где эффективно для науки поработали вместе археологи и дайверы. Причем около 60% дайверов было с России. Ведь всем понятно что 99,9% дайверов хотят заниматься в Черном море именно археологией а не флорой и фауной. Поэтому разумные правила сосуществования или общежития под водой придется создавать и выполнять. Потому что это нужно обеим сторонам. И наши условия кажутся самыми приемлемыми. Есть программа научных исследований Департамента. Она охватывает все эпохи. На различных глубинах. Существует дефицит легководолазов. Звоните и приезжайте. Объем работы – громаднейший. В конце-концов, после скольких лет борьбы с Елкиным, в 2009 году мы нашли общий язык и провели интереснейшую экспедицию. К мысли что так как раньше уже не будет - придется привыкать… Где попало уже не полазаеш. Но уж если кто попадется на Харьковской таможне с амфорой или пулеметом, не обижайтесь… Державное оно все.

С. Воронов (R) журнал InVertum (№1, 2010 г.)
_________________
Ave novie - nostra ales (с) "Формула любви"
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение Отправить e-mail
Выдать предупреждение Забанить пользователя
Sanych
Site Admin
цитировать



Репутация: +1

Зарегистрирован: 05.09.2009
Сообщения: 449
Откуда: Донецк, Валерий Реутский

СообщениеДобавлено: Пн Мар 01, 2010 9:06 pm Заголовок сообщения: Ответить с цитатой Изменить/удалить это сообщение Удалить сообщение Показать IP адрес автора
Ну, не просто близко к дайвингу, а очень даже всех нас задевает.
Перевожу на нормальный язык всё, что в этой статье написано:
1. С одной стороны вроде бы защита, с другой только им и можно, и тем более под видом научных работ будут сами дербанить.
2. На Цессаря, кто сходил те и сходили, реально он уже закрыт, поскольку даже стоянка над ним запрещена. Грустный
3.Воронов, как был больным по железкам так и остался и всех под себя меряет, это же надо додуматься 99, 9% дайверов желают лазать только по железу.Чего-то я этой тенденции за много лет не наблюдал, кого-то вообще не затянешь на железо и танком.
4.Последние дайв-центры которые хоть как-то работали совсем загнутся, правда сам Воронов, как видно вообще считает, что у нас дайвинга нет.
Всё же добился своего- 4года, не мытьём так катанием, значит скоро и нам налог сделают на дайвинг.Зато ребята хотите сходить на кораблик к ним на поклон, а на всех экспедиций то не хватит и повезёте вы ваши денежки опять в Египет на Тистель смотреть Грустный
Единственно, что пока ещё успакаивает, что голь на выдумки хитра и то что наши законы всегда плохо реализовываются (чаще к сожалению)..
P.S.Особенно умиляет, что Дооб включили, там только кусочки бортов и остались на дне.
Нахожусь в самом лучшем возрасте-дурь уже прошла, маразм еще не
начался...
Аватар пользователя
Sanych
 
Сообщений: 1249
Зарегистрирован: 20 фев 2010, 22:40
Откуда: Валерий Реутский. МОДЕРАТОР ФОРУМА

Re: Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение вентиль » 10 мар 2010, 23:24

Понятие "постановка на якорь" вне мест якорной стоянки - есть случай аварийный и ессно никакими регламентами не регламентируются (пардон за масло масляное) ;) а к маломерному судоходству и не относится вовсе
Аватар пользователя
вентиль
 
Сообщений: 24
Зарегистрирован: 23 фев 2010, 11:56
Откуда: Пилипенко Виталий, Донецк

Re: Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение Sanych » 11 мар 2010, 00:07

не останавливаясь, щоб не було зупинки, прыгаем и уходим, а просто погружение работами не считается....Номера на время заклеиваем оракалом, да ещё и светоотражающим :D :D
Нахожусь в самом лучшем возрасте-дурь уже прошла, маразм еще не
начался...
Аватар пользователя
Sanych
 
Сообщений: 1249
Зарегистрирован: 20 фев 2010, 22:40
Откуда: Валерий Реутский. МОДЕРАТОР ФОРУМА

Re: Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение вентиль » 11 мар 2010, 07:39

Чистим забортную арматуру!
Аватар пользователя
вентиль
 
Сообщений: 24
Зарегистрирован: 23 фев 2010, 11:56
Откуда: Пилипенко Виталий, Донецк

Re: Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение Александр7262 » 11 мар 2010, 21:00

Привет!
А я Вас научу на 25-ти узлах всей группой уходить.
Провожу обучение по новому приложению к специализации рэк-дайвинг(способы высадки РГСпН надводным вариантом) пограничный, административный и контрразведовательный режимы за отдельную плату, все желающие в очередь, ну первым делом конечно инструктора :lol: :lol: :lol: .
Да лишних знаний не бывает. :D
Александр7262
 
Сообщений: 71
Зарегистрирован: 10 мар 2010, 18:09
Откуда: Александр Борискин, Суммы

Re: Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение Sanych » 11 мар 2010, 21:47

было дело я это уже пробовал с партнёром лет ..надцать назад, правда на малом ходу и с 7-кой. Но всё дело в том что, сейчас бумагу я подписываю в МЧС, а там это одним из пунктиков ЭТО запрещено категорически, ежели чего мне отвечать, а оно мне надо? :roll:
Хотя поучиться не мешало бы, как делать правильно :lol:
Нахожусь в самом лучшем возрасте-дурь уже прошла, маразм еще не
начался...
Аватар пользователя
Sanych
 
Сообщений: 1249
Зарегистрирован: 20 фев 2010, 22:40
Откуда: Валерий Реутский. МОДЕРАТОР ФОРУМА

Re: Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение вентиль » 12 мар 2010, 17:09

Александр7262 писал(а):Привет!
А я Вас научу на 25-ти узлах всей группой уходить.
Провожу обучение по новому приложению к специализации рэк-дайвинг(способы высадки РГСпН надводным вариантом) пограничный, административный и контрразведовательный режимы за отдельную плату, все желающие в очередь, ну первым делом конечно инструктора :lol: :lol: :lol: .
Да лишних знаний не бывает. :D


Мы это умеем
Аватар пользователя
вентиль
 
Сообщений: 24
Зарегистрирован: 23 фев 2010, 11:56
Откуда: Пилипенко Виталий, Донецк

Re: Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение Andrey » 12 мар 2010, 18:03

ну кто уеет,кто нет,я бы поучился...
Надышаться можно только ветром...
Аватар пользователя
Andrey
 
Сообщений: 101
Зарегистрирован: 07 мар 2010, 00:52
Откуда: Андрей Стружко, Донецк

Re: Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение Sanych » 12 мар 2010, 19:11

Вентиль, а МЫ это кто?
Нахожусь в самом лучшем возрасте-дурь уже прошла, маразм еще не
начался...
Аватар пользователя
Sanych
 
Сообщений: 1249
Зарегистрирован: 20 фев 2010, 22:40
Откуда: Валерий Реутский. МОДЕРАТОР ФОРУМА

Re: Wreck дайвинг и его проблемы

Сообщение вентиль » 12 мар 2010, 20:17

Ну про себя писал и Погорелова
Аватар пользователя
вентиль
 
Сообщений: 24
Зарегистрирован: 23 фев 2010, 11:56
Откуда: Пилипенко Виталий, Донецк

След.

Вернуться в Общие вопросы клуба

Кто сейчас на форуме

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0

cron